Tuesday, 13 January 2009
Έτοιμη να κατακλύσει την αγορά η τρισδιάστατη τεχνολογία
Οι συσκευές τρισδιάστατης οπτικοποίησης έχουν κατακλύσει τη φετινή Έκθεση Καταναλωτικών Ηλεκτρονικών (CES). Από κάμερες web μέχρι βιντεοπαιχνίδια και συστήματα home theater, πολλοί κατασκευαστές τηλεοράσεων στοιχηματίζουν ότι πρόκειται για τη μεγαλύτερη εξέλιξη από την εποχή των τηλεοράσεων υψηλής ευκρίνειας.
Στη φετινή CES φιλοξενήθηκε η πρώτη τρισδιάστατη μετάδοση ενός μεγάλου αθλητικού γεγονότος, του ποδοσφαιρικού αγώνα ανάμεσα στα κολέγια της Οκλαχόμα και της Φλόριδα.
Το επί δεκαετίες φλερτ του Χόλιγουντ με την τρίτη διάσταση συνοψίζεται στη δήλωση του βραβευμένου με Όσκαρ σκηνοθετη, Τζέιμς Κάμερον: «Μη ξεγελιέστε, το 3D δεν είναι πια κάποιο κόλπο» κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του οικιακού συστήματος ψυχαγωγίας της Panasonic, που περιλαμβάνει home theater και τηλεόραση τρισδιάστατης τεχνολογίας, υψηλής ευκρίνειας. Στα τέλη του 2009, ο Κάμερον θα παρουσιάσει το Avatar, τη νέα του ταινία, εξ' ολοκλήρου γυρισμένη σε 3D.
Όλο και περισσότερες κινηματογραφικές αίθουσες στις ΗΠΑ εξοπλίζονται με μηχανήματα προβολής τρισδιάστατων ταινιών, αν και η επέκταση της τεχνολογίας αυτής στο οικιακό περιβάλλον ενδέχεται να απέχει αρκετά ακόμη από την εμπορική αξιοποίηση της. Ένας από τους λόγους της καθυστέρησης είναι η απουσία ενός σταθερού τρόπου κωδικοποίησης του τρισδιάστατου περιεχομένου, γεγονός που αποτρέπει τα κινηματογραφικά στούντιο από την μαζική παραγωγή τρισδιάστατων ταινιών.
Η τηλεόραση 3D υψηλής ευκρίνειας, 103 ιντσών, της Panasonic απέσπασε διθυραμβικές κριτικές στη φετινή έκθεση, η εταιρεία ωστόσο δεν έχει ανακοινώσει ακριβή ημερομηνία κυκλοφορίας της τηλεόρασης. «Εξαρτάται από το πόσο σύντομα θα καθιερωθεί ένα ενιαίο format», δήλωσε ο Νταν Ταργουότερ. «Η Panasonic ενδιαφέρεται να κυκλοφορήσει την αγορά την τηλεόραση με συγκεκριμένα πρότυπα. Αυτό προϋποθέτει τη συνεργασία όχι μόνο των κατασκευαστών, αλλά και των παραγωγών του περιεχομένου».
Επιπλέον, υπάρχει το μικρό πρόβλημα με τα γνωστά τρισδιάστατα γυαλιά. «Δε νομίζω ότι η τεχνολογία αυτή θα αναπτυχθεί σε εμπορικό επίπεδο μέχρι οι εταιρείες να παράγουν τέτοιο περιεχόμενο χωρίς να χρειάζονται τα γυαλιά» ανέφερε ο Πόλ Γκανιόν, αναλυτής της εταιρείας ερευνών αγοράς DisplaySearch. «Έχουμε δει κάποια demos χωρίς γυαλιά, υπάρχουν όμως μεγάλα περιθώρια βελτίωσης».
Η φετινή CES συνέπεσε με μια άλλη μεγάλη πρωτοβουλία τρισδιάστατης τεχνολογίας, τη μετάδοση του ποδοσφαιρικού αγώνα Οκλαχόμα - Φλόριδα σε τρισδιάστατο περιβάλλον, σε περίπου 80 κινηματογραφικές αίθουσες σε 35 πολιτείες των ΗΠΑ. «Χρειαστήκαμε οκτώ χρόνια» δήλωσε ο Μπαντ Μάγιο, διευθύνων σύμβουλος της Cinedigm Digital Cinema Corp., μιας εταιρείας που επιδιώκει τη μετατροπή των κινηματογραφικών αιθουσών σε κέντρα ψυχαγωγίας τριών διαστάσεων, όπου θα προβάλλονται αθλητικοί αγώνες, συναυλίες και άλλα γεγονότα σε τρεις διαστάσεις.
"Έχουμε επενδύσει εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια στη μετατροπή των αιθουσών σε όλη τη χώρα, και έχουμε κατασκευάσει δορυφορικό δίκτυο που θα επιτρέψει την ανάπτυξη αυτής της τεχνολογίας».
Τα εισιτήρια στις 80 αίθουσες που προβλήθηκε ο αγώνας είχαν εξαντληθεί πολύ πριν την πραγματοποίηση του, αν και κανείς δεν μπορεί να καταλήξει σε ασφαλή συμπεράσματα για την μελλοντική του επιτυχία.
Το μέλλον είναι λιγότερο αβέβαιο όμως για την αγορά των βιντεοπαιχνιδιών. «Φέτος είναι η χρονιά που η τεχνολογία 3D θα γίνει η επικρατούσα τάση», δήλωσε ο Ούγιες Ντεσάι, αντιπρόεδρος της εταιρείας Nvidia, εταιρείας παραγωγής των διάσημων καρτών γραφικών GeForce. «Νομίζω ότι το 3D έχει μεγάλη ευκαιρία να καταστεί κυρίαρχη τεχνολογία, κυρίως στο gaming».
Ο Τζον Τζέικομπς, αναλυτής της αγοράς φορητών υπολογιστών της DisplaySearch, συμφώνησε ότι η τρισδιάστατη τεχνολογία είναι «οπωσδήποτε εντυπωσιακή». «Η πρόκληση για εμένα είναι η δημιουργία μεγάλων αγορών για επενδύσεις. Η πρόκληση είναι η απήχηση στο ευρύ κοινό».
www.kathimerini.gr
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment